volume_up

A critical vulnerability was discovered in React Server Components (Next.js). Our systems remain protected but we advise to update packages to newest version. Learn More

volume_up

A critical vulnerability was discovered in React Server Components (Next.js). Our systems remain protected but we advise to update packages to newest version. Learn More

LDAP mot AD

Jag har försökt att koppla upp mig med Epi mot en LDAP-server som kör Active Directory (som primär och som också är DNS) utan att lyckas; jag får inte upp dess grupper i 'Administer groups'. Maskinen som Epi körs på har jag i en annan domän, men jag har även försökt koppla den mot AD-maskinen (detta lyckades i sig) men även då gick det inte att få Epi att komma åt dess AD. Inga felmeddelanden visas när jag sätter infon i System settings.
Oct 09, 2002 16:41
Vote:
LDAP-funktionen är implementerad vad gäller autenticering, dock är admin-funktionerna för gruppsynkronisering ännu inte skrivna för att hantera synkronisering från LDAP-server. Det går idag att "för hand" skjuta in gruppinformation i tblSID som kan användas för denna verifiering. Admin-funktionerna kommer att uppdateras inom kort. MVH, Magnus Stråle
Oct 10, 2002 12:05
Finns detta implementerat i Release D? Såg ingen information i Worklog.txt om att det lagts till, men jag tänkte att det är bäst att fråga ändå.
Nov 11, 2002 10:49
Kommer påbörjas tidigast nästa vecka.
Nov 11, 2002 11:58
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.