volume_up

A critical vulnerability was discovered in React Server Components (Next.js). Our systems remain protected but we advise to update packages to newest version. Learn More

volume_up

A critical vulnerability was discovered in React Server Components (Next.js). Our systems remain protected but we advise to update packages to newest version. Learn More

Personlig startsida

Är det någon som har ett bra exempel på hur man kan styra vilken sida som skall komma upp när man går in i Episerver, baserat på vilken grupp man är medlem i? /Jonas
Dec 11, 2003 13:01
Om användarna är påloggade när dom kommer in borde du kunna ha logik i default.aspx som anpassar startsidan efter roller. Är det en öppen site och du vill styra vid påloggning skulle du kunna ha logiken i /templates/login.aspx och ändra i web.config så denna används istället för standardloginsidan. if(CurrentUser.IsInRole("MyRole")) { //code here }
Dec 19, 2003 16:58
Jag är medlem i några grupper i vårt AD, dessa grupper har jag importerat i Episerver. Men när jag loopar vilka grupper som jag är medlem i ( med GroupList ) eller använder UserInRole så får jag bara upp webbserverns lokala grupper som jag är medlem i. Varför? /Jonas
Jan 08, 2004 10:03
Provkör denna sample: http://www.episerver.com/templates/CommunitySample____5162.aspx Det låter som du är inloggad med ett Windows konto och inte ett AD konto.
Jan 10, 2004 15:10
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.