Five New Optimizely Certifications are Here! Validate your expertise and advance your career with our latest certification exams. Click here to find out more
AI OnAI Off
Five New Optimizely Certifications are Here! Validate your expertise and advance your career with our latest certification exams. Click here to find out more
EPiServer.DataAccess.FormPostingDB dbPost = new EPiServer.DataAccess.FormPostingDB();
dbPost.SavePosting();
Men som argument nr två vill funktionen ha sid
. Vad är det?
Jag skulle liknande, vilja ha en röstafunktion på startsidan, men:
Röstning ska ske direkt när man klickar i en radioknapp.
Röstningen ska ske i ett öppnat fönster. Dvs man ska få upp en popup som sparar och visar "Tack för din röstning".
Någon idé?
MVH
Mats
// Create a PageReference to the page containing the poll EPiServer.Core.PageReference pRef = new EPiServer.Core.PageReference( Convert.ToInt32(CurrentPage["CurrentPoll"].ToString()) ); // Load the poll-page using the newly created Reference SimplePage sPage = new SimplePage( pRef ); // Get form from PropertyForm form = new PropertyForm(Convert.ToInt32(sPage.CurrentPage["MainForm"])); // Add control to webform form.CreateChildControls("default" , PollHolder);
Nu vill jag även görsa samma sak med statistiken för formuläret, men jag kan f**n inte lista ut hur jag ska få tag på FormStatistics objektet för formuläret på ett programmatiskt sätt... Någon som har någon idé?? Tack på förhand / Nippe