volume_up

A critical vulnerability was discovered in React Server Components (Next.js). Our systems remain protected but we advise to update packages to newest version. Learn More

volume_up

A critical vulnerability was discovered in React Server Components (Next.js). Our systems remain protected but we advise to update packages to newest version. Learn More

Formattera formulärelement genom kod

Jag har provat att modifiera formulärkontrollen så att vissa typer av formulärelement (t.ex. checkbox eller radiobutton) får specifika css-klasser automatiskt genom att iterera över Cells kollektionen och sedan Fields kollektionen inom den och sedan ändra FieldClass egenskapen på aktuellt field till den css-klass jag vill ha. Detta görs i kontrollens PreRender event. Allting verkar gå bra men när kontrollen rendreras finns det ingen klass satt på dessa element (input-taggar). Kan man inte göra det jag försöker göra eller gör jag det på fel sätt?
May 25, 2004 12:02
Du är inne på rätt spår. En liten detalj dock... webkontrollerna som utgör formulärelementen skapas i CreateChildControls, som körs före PreRender. Det innebär att det är för sent att påverka elementen i PreRender. Föreslår att du gör en egen klass som ärver från PropertyForm. I klassen gör du sedan override på CreateChildControls, enligt följande: public override void CreateChildControls( string renderType,System.Web.UI.Control container) { if (renderType == "default") { SetupForm(); // // Form loaded. Do any changes to this.Form.Cells etc here... // this.Form.CssClass = this.CssClass; this.Form.CreateControls( container ); CreateFormButtons( container ); } else { base.CreateChildControls(renderType,container); } }
Jun 17, 2004 9:48
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.